לא כל החנויות אונליין נולדו שוות: אתר חנות אונליין ואוטומציה עסקית

שוק המסחר אונליין ממשיך לצמוח במהירות. בשנת 2018 הוערך האנף בכ 16 מיליארד שקלים ובצמיחה שנתית של 20%-30% והפך את ישראל לאחת המדינות המובילות בעולם בהיקף הקניות אונליין. משבר הקורונה אף האיץ את המכירות בשנת 2019 וצרף קונים נוספים מכל המגזרים.

לקוחות מתחילים לראות את הנוחות ברכישה אונליין, ובעלי חנויות רבים מתחילים להתעניין בתחום ולהיכנס לשוק עם אתר חנות אונליין.

אם זה אתם, יש לנו חדשות טובות – הקמת אתר חנות אונליין מעולם לא היתה קלה כל כך.

היתרונות של אתר חנות אונליין

חיפוש מהיר באינטרנט מראה כי ככל הנראה ישנם לא מעט עסקים המתחרים למכור מוצרים או שירותים דומים לשלכם. 

יתרון אחד לאתר חנות אונליין הוא שאתם יכולים להגיע ליותר לקוחות מאי פעם בכל שעות היום – גם אם התחרות גבוהה. אתר חנות אונליין מסיר את החסימות של מרחק, חניה ומציאת זמן לשופינג בשעות הפעילות. 

למרות שאתם בהחלט יכולים להמשיך לשווק לבסיס הלקוחות המקומי שלכם, היתרונות של אתר חנות אונליין יביאו אתכם לברך על גל הקונים החדש באינטרנט.

אז מאיפה מתחילים?

במגזר הולך וגדל, לבעלי עסקים יש הרבה הזדמנויות להתפתחות. על ידי התבוננות מקרוב בתהליכים, אתר חנות אונליין יכול לקבל נתח משמעותי יותר של השוק. אך לא תמיד לבעלי עסקים קטנים יש אפשרות לצמוח במהירות.

אוטומציה עסקית של זרימת עבודה היא דרך חכמה לבעלי עסקים להגביר את השורה התחתונה – יותר מכירות ופחות הוצאות.

החל מניהול מלאי, הזמנות, ושירות לקוחות ועד לשיווק דיגיטלי במייל, אוטומציה עסקית יכולה לשפר לכם תהליכים בכל המחלקות.

מכיון שאתר חנות אונליין פועל 24/7, אתם יכולים לקחת הזמנות בכל שעה ביום ובכל ימות השבוע. אך לא תרצו להעסיק צוות העובד באותן שעות. אוטומציה עסקית של תהליכים מרכזיים תייעל את העסק ותשמור על העסק מתקתק כאשר הצוות שלכם אינו נוכח.

השלב הראשון הוא זיהוי משימות שחוזרות על עצמן או כל תהליך ידני שעשוי להיות מטופל טוב יותר על ידי טכנולוגיה באתר חנות אונליין. במקום לבזבז שעות עבודה יקרות, אתם מבצעים את אותן פעולות באופן אוטומטי.

ניהול מלאי באתר חנות אונליין 

ניהול מלאי אוטומטי ובצורה גורפת הינו שלב חיוני לכל אתר חנות אונליין עם מספר מוצרים גבוהה מחמישים מוצרים. מעקב וניהול נכון של המלאי יחסוך לכם שטח מחסן יקר, זמן עבודה יקר על עדכון מוצרים, ובנוסף ימנע אי הבנות והזמנות כושלות מלקוחות.

אוטומציה עסקית תאפשר לכם עדכון מדוייק בזמן אמת של המלאי, מוצרים נלווים, תזמוני חגים ומבצעים וזמני אספקה בצורה גורפת של כל המוצרים יחד. 

ניהול הזמנות באתר חנות אונליין

ניהול הזמנות הוא מרכיב חיוני לא פחות בתפעול אתר חנות אונליין. זהו התהליך בו מתבצע מעקב אחר הזמנות הלקוחות מההתחלה ועד הסוף.

יצירת תווית משלוח, מעקב לקוח, ומסירת הזמנות על ידי חברות משלוחים הוא מרכיב מכריע בכל אתר חנות אונליין. משלוחים כושלים יכולים להיות הוצאה עצומה בטווח הארוך ואף לגרום לביקורות שליליות ואובדן לקוחות. בנוסף לזמן עבודה הנדרש ליצירת תווית משלוח, עובד עלול להקליד כתובת שגויה, או שההזמנה עלולה להירשם באופן שגוי במערכת כהושלמה.

אוטומציה עסקית באתר חנות אונליין תאפשר לכם לבצע משימות אילו בלחיצה אחת ואף בדרך אוטומטית. זה כולל הדפסת תוויות המשלוח וסימון סטטוס מדויק של ההזמנות. ישנה גם אפשרות לכלול יצירת מספרי מעקב למשלוחים ושליחתם ללקוחות בצורה אוטומטית ישירות למייל .

אוטומציה עסקית ושיווק דיגיטלי

שיפור חווית המשתמש באמצעות אוטומציה עסקית עוסק בשימור לקוחות ומבקרים באתר חנות אונליין.

 בכדי להביא מבקרים חדשים לאתר חנות אונליין, בעל עסק עובר דרך ארוכה. לכן חשוב שמבקרים באתר יבצעו רכישה. ומה אם לא? לעתים קרובות, מסע הלקוחות כולל אינטראקציות רבות עם המותג. לא כל הלקוחות יבקרו באתר חנות אונליין שלכם, ימצאו מוצר ויקנו אותו מיד. חלקם עשויים לחזור מספר פעמים. בין לבין, הם עשויים להשקיע זמן במחקר ובחינת הרכישה.

אם ברשותכם פרטי התקשרות ואישורם לפנות, תוכלו לעזור עם החלטתם. טיפוח לידים אוטומטי עובד באופן דומה לשימור לקוחות באמצעות מייל. אתם יכולים להגדיר תהליך שבו לקוחות פוטנציאליים שביקרו באתר יקבלו תוכן שימושי ומשכנע היישר למייל. בנו את התוכן נכון ותוכלו להפוך לידים מתנדנדים ללקוחות.

ניתן גם כמובן להוסיף קודי הנחה ומבצעים. הדרך הטובה ביותר להחליט היא על ידי איסוף נתונים בזמן אמת על התנהגות הלקוחות עם אוטומציה עסקית.

לסיכום, כבעלי אתר חנות אונליין יש לכם הרבה תחרות. אך מעולם לא היה קל יותר ללקוחות לבצע קניות באינטרנט, ומעולם לא הייתה ברירה קלה עבורם לשווק את המוצרים שלכם באתר חנות אונליין. כדי להבטיח שתנצחו את המתחרים שלכם, עליכם לייעל את כל התהליכים העסקיים באתר. לכן אוטומציה עסקית של זרימת עבודה היא משהו שלא תוכלו להרשות לעצמכם להתעלם ממנו.

ייעול ואוטומציה עסקית של תהליכי עבודה מסייעים הן ליעילות והן לפרודוקטיביות. תוכנה, בוטים וטכנולוגיה אחרת יכולים להשלים משימות בסיסיות במהירות רבה יותר מבני אדם. ובנוסף גם ימנעו את השגיאות הקטנות שהופכות לכדור שלג ובעיות משמעותיות בעתיד.

כאשר עבודות אלה נעשות בצורה אוטומטיות, העובדים שלכם יכולים לבלות את זמנם היקר בהרחבת המודעות למותג והגדלת המכירות באתר חנות אונליין. הם יכולים להשלים את המשימות הדורשות אינטליגנציה ותשומת לב אנושית.

יש לך מוצר, קונספט, או חנות? המפתחים שלנו באונליין דיגיטל ישמחו לבנות לך חנות אונליין עם אוטומציה עסקית ועזרי מכירה מתקדמים שיהפכו מבקרים באתר חנות אונליין ללקוחות. לחץ כאן לדף המומחיות שלנו.

שתפו עם חברים

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

פרסומים קשורים

אבי אשרוב

מייסד ומנהל קריאטיב

המטרה שלנו לשנת 2021 היא לסייע לבעלי עסקים קטנים להתקדם איתנו לעולם הדיגיטלי עם אתר אינטרנט או חנות אונליין שנותנת מענה לצרכים האישיים של כל לקוח.   

פרסומים פופולריים
עוד באונליין דיגיטל

חינם!

אסטרטגיה דיגיטלית לבניית חנות אונליין משגשגת